tisdag 6 april 2010

Kallt så in i...

Jag sitter här med varma kläder och huttrar som om jag var ute i -20. Men min lägenhet som har klarat den kalla perioden galant har nu blivit kall så in i norden. Vet inte om det är på grund av att jag har varit med mina föräldrar i flera dagar. Min mor har en förmåga att elda i kaminen så fort termometern är liiite under 20 grader inomhus. Plus att hon tänder hela huset fullt med ljus. Mysigt, men resultatet är att jag konstant går omkring lite rödvinsflammig hela tiden (ni som känner mig vet att jag brukar vara det i alla fall).
Men nu sitter jag här och fryser, vet inte om jag ska höja temperaturen eller härda ut. Måste ju vänja mig med NORMAL inomhustemperatur.

Ska i alla fall sova. Gick upp 05 i morse och är helt vindögd.

By the way lägenheten blev som ny. Jag har dammat, skurat och rensat avlopp (handfatet var bland det äckligaste jag har varit med om). Så nu luktar här såpa och känns härligt. Se hur långt jag håller denna ordning.

2 kommentarer:

Cain sa...

Har bläddrat lite i din blogg och jag finner dig sååå söt..

gör dig en underbar dag!

Elin sa...

oj man tackar!!!