tisdag 6 april 2010

Livet på landet

Alltså, jag älskar det, livet på landet. Eller rättare sagt livet på Gotland. För om någon skulle slänga ut mig i Södermanlands inland hade jag satt mig på tvären. Men Gotland och Västergarn mmmmmm... Ja jag vet att jag tjatar men fy fan vad jag mår bra. Solen i ansiktet och havsvindar som sliter tag i mitt hår. Nej släng hit en man som vill flytta till den vackra ön så gör jag det ögona böj.

Men nu är vi hemma och försöker komma tillfreds med tanken att jag ska sitta i en liten 1:a inne i stan. Inte så illa det heller om man nu ska se positivt på ALLT!

Dags att ta tag i en ordentlig vårstädning, för här hemma ser det ut som sju svåra år. Å vad jag önskar att jag bara hade en uns spår av ordning och reda. Jag är vuxen och ska kunna plocka upp en strumpa eller ta disken DIREKT efter maten. Men nej nej jag väntar tills det ser ut som ett bombnedslag. Nej skärpning Elin Bäckström!!!


1 kommentar:

Cain sa...

Att lämna allt och bosätta mig på Gotland har varit en dröm jag haft länge, eventuellt även i en liten by i Italien...

Som du skrev i ett inlägg, att bara leva på existensminimum och njuta av livet...sitta i en liten trädgård och spela gitarr, skriva på den där romanen jag alltid filar på...

Ta min motorcykel på små utflykter utan mål..